WebQuest   להכרת WebQuest

 

 רקע-  מאז שנת 1995, לומדים מורים מכל העולם, איך לנצל נכון את התקשוב, ליצירת שיעורי חקר מתוקשבים, בעזרת ה - WebQuest. אך מה הוא בעצם WebQuest? איך יוצרים אחד? איך מזהים WebQuest איכותי? בתוך 90 דקות, תוכלו לענות על שאלות אלו ועוד.

המשימה - כדי לבנותWebQuest  מוצלח, עליכם להכיר את האפשרויות השונות העומדות לפניכם כשאתם יוצרים שיעורים מבוססי תקשוב. אחת הדרכים לעשות זאת היא לנתח מספר דוגמאות ולדון בהן מזוויות שונות. זאת המשימה בשלב זה.

בסיום השיעור תענו על השאלות הבאות:

1.      אילו שתי דוגמאות שלWebquest   הן הטובות ביותר? מדוע?

2.     אילו שתי דוגמאות הן הגרועות ביותר? מדוע?

3.     מה המשמעות של טוב או גרוע לגביכם?

 רשימת מקורות

בעיית הרעב - להכין דו"ח לאו"ם

דוד וגוליית

מניעת אלימות בבית הספר

הכחדת חרקים

התהליך

1. כל אחד מקבל עותק של המשימה.

2. אתם מתבקשים להתחלק לקבוצות של ארבעה וכל אחד בקבוצה יבחר לו תפקיד:

 

 מומחה ליעילות – בשבילך לזמן יש ערך רב. אתה מאמין שיותר מדי זמן הולך לאיבוד בכיתות על פעילויות לא ממוקדות והלומדים אינם יודעים מה עליהם לעשות בזמן נתון.

בשבילך, חקרשת טוב, הוא אחד שמאפשר הספק רב של למידה בזמן נתון.

אם זו פעילות קצרת טווח, שמלמדת דבר קטן ביעילות, אתה אוהב זאת.

אם זו פעילות ארוכת טווח, מוטב שכמות המידע תהיה גדולה בהתאם.

מומחה טכנולוגי – אתה אוהב את העשייה המתוקשבת. לגביך, פעילות חקרשת הטובה ביותר, היא זו שמיישמת את טכנולוגיות התקשוב ביעילות המרבית.

אם למשימה יש צבעים מושכים, אנימציות, והרבה קישורים לאתרים מעניינים, אתה חוגג. אם במשימה יש שימוש מינימלי ברשת - אתה מעדיף שהמורים  ימשיכו להשתמש בדפים.

 

מומחה לצירוף - בשבילך לעבודת צוות יש חשיבות רבה. משימות שמחייבות שיתוף פעולה ויוצרות צורך בשיחות והסכמה, נראות לך ביותר.

מומחה לגבהיםחשיבה ברמה גבוהה היא הכל בשבילך. ההצדקה היחידה לשילוב טכנולוגיה בהוראה היא אם היא מקדמת תהליכי ניתוח של מידע ועיבודו. כמו כן אתה מעריך אתרים שמאפשרים ביטוי יצירתי כחלק מהלמידה.

 

1. עליך לבדוק כל אחד מהאתרים ברשימה ולרשום בדף את דעותיך והשגותיך.  לכל אתר מוקצבות 10 דקות, מקסימום.

2. יש לצרף את התשובות. לשם כך יציג כל אחד את הטובים או הרעים,

אתר טוב: הקישורים מתאימים וקלים לשימוש, המשימות ברורות, המידע מופיע בחלונות חדשים ולא דף ארוך שיש לגלול אותו, ההערכה בנוייה בצורה ברורה, הרקעים והגרפיקה מופיעים בלי להפריע לטקסט או למידע, הגופנים ברורים, הצבעים מתאימים ומגוונים.

אתר רע: רקעים מפריעים לריכוז, דפים ארוכים, משימות וההערכה מבלבלים, יותר מדי טקסט כתוב.

3. עליכם להגיע להסכמה. לכן יתקיים דיון למועמד הקבוצתי לתואר הטוב ביותר או הרע ביותר. קחו בחשבון את טובת התלמיד. רשמו את החלטתכם.

4. כל קבוצה תציג לכתה את דעותיה.

נקודות נוספות לחשיבה:

  • האם אפשר להגיע מהנושא להפקת עקרונות?

  • האם זה יכול להחליף שיעור שאינך מרוצה מדרך הוראתו?

  • האם יש שימוש מושכל ברשת?

  • ורק אם ענית כן לכל השאלות, - האם זה דורש הבנה?

לסיום

תרגיל זה אמור לספק לך רעיונות ליצור את המשימות שלך

תורגם מאתר -  http://edweb.sdsu.edu/webquest/webquestwebquest-hs.html

 חזור

 

 

טל' משרד: 09-8944210. מען למכתבים: ת.ד. 2291 כפר יונה מיקוד 40300
      עודכן     02/07/2014 

This site and all of it's material are copyrighted © by Limor Elharar 2003