דרכים לשילוב הוראה אינטראקטיבית בכיתה

 העיקרון בשיעורים אינטראקטיביים הוא פשוט: ללא יישום מעשי, עלולים התלמידים לא להבין, על פי רוב,  את המשמעות של חומר הנלמד.

סגנונות לימוד אינטראקטיביים מספקים ארבע צורות בסיסיות של משוב:
• מדידת הישגי תלמיד - מורים העושים שימוש בסגנונות הוראה אינטראקטיביים מצוידים טוב יותר בכלים ביכולת לבחון את רמת התלמידים בידיעת והבנת החומר הנלמד.
• גמישות בהוראה - שיטות לימוד שכוללות תקשורת דו-כיוונית מאפשרות למורה לבצע התאמות מהירות בתהליכים וגישות.
• התרגול מביא לשלמות - הוראה אינטראקטיבית משפרת את תהליך הלמידה.
• מוטיבציה של תלמידים - דרך הוראה כזו מקטינה פסיביות של התלמיד מעודדת מעורבות ולפיכך מניעה את התלמיד ללמידה.

 

 תכנון ובניית שיעור אינטראקטיבי

1.      דבר ראשון , חשוב להתחיל עם הגדרת מטרות למידה / תוצאות ברורות של הלמידה על ידי התלמיד - עוזר לתכנן את השיעור ועוזר לתלמידים לדעת לאן הכיוון של השיעור. ידיעת המטרה היא גורם חשוב ביצירת הנעה ללמידה.

2.      פיתוח תכנית – בניית מערך שיעור, בהתאם למטרה שהוגדרה.

3.      יש לשלב פעילות אינטראקטיבית מעת לעת על מנת התייחס לתוצאות הלמידה במהלך השיעור וכדי להזכיר לכולם את השלב בו נמצאים ועל ידי כך למנוע מהלומדים ללכת לאיבוד -

מחקרים מראים שלומדים:

- מסוגלים להקשיב רק 15-20 דקות ברצף ללא הפסקה

- לומדים הרבה יותר טוב כאשר ניתנת להם הזדמנות לעבד את מה שהם לומדים

- מסוגלים לשמור בזיכרון לטווח רחוק יותר מידע אם מתאפשר להם להשתמש במידע מיד לאחר שקיבלו אותו

4.      בהוספת פעילות אינטראקטיבית חשוב:

• להסביר את המשימה האינטראקטיבית (תשובה פתוחה, בחירת תשובה מתוך כמה אפשרויות, שרטוט וכדומה) בעזרת הוראות מלאות ומפורטות

• להסביר לתלמידים כיצד יאורגנו ויוצגו תגובותיהם ותשובותיהם

• הפעילויות האינטראקטיביות צריכות להיות קשורות למטרה, פעילויות שמקדמות את תהליך הלמידה המצופה וקשורות למידע שזה עתה סופק

נייד 052-6731409  ;  מייל Elharar@gmail.com  ;   אתר http://www.moreyeda.co.il

      עודכן     02/07/2014

hit counter

This site and all of it's material are copyrighted © by Limor Elharar 2003